Regulamin sklepu
- 1 Postanowienia ogólne
Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.designceramika.pl prowadzony jest przez Design Ceramika Łukasz Leśniewski, ul. Jackowskiego 9, 62-010 Pobiedziska, NIP: 6932076766, REGON: 367950119
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki i zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, zasady składania Zamówień na produkty, zasady dostarczania zamówionych produktów, sposoby płatności przez Klienta umówionej ceny, procedurę reklamacji, tryb odstąpienia od umowy oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
Sklep Internetowy Design Ceramika prowadzi sprzedaż płytek ceramicznych, gresowych, ceramiki sanitarnej, kabin, wanien, armatury, lameli, oświetlenia i akcesoriów wyposażenia wnętrz.
Niniejszy Regulamin jest dostępny w witrynie internetowej www.designceramika.pl, w sposób umożliwiający Klientom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku informacji.
Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez:
- pisemnie na adres korespondencyjny: Design Ceramika Łukasz Leśniewski, ul. Długa 2B, 62-010 Pobiedziska,
- pocztą elektroniczną na adres e-mail: biuro@designceramika.pl,
- pod numerem telefonu: + 48 453 448 341.
Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu Internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- 2 Definicje
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która zamierza zawrzeć lub zawarła Umowę sprzedaży ze Sprzedawcą.
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
Konsument – osoba fizyczna, o której mowa w art. 22[1] Kodeksu cywilnego, jak również osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (art. 385[5] Kodeksu cywilnego).
Koszyk – element Sklepu Internetowego, dzięki któremu Klient precyzuje szczegóły złożonego Zamówienia, takie jak: ilość produktów, sposób płatności, adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy.
Regulamin – niniejszy dokument.
RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 sierpnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Sklep Internetowy Design Ceramika, Sklep Internetowy, Sklep – sklep internetowy prowadzony na platformie www.designceramika.pl, za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia, a także korzystać z pozostałych Usług Sklepu.
Sprzedawca (także „Usługodawca) - Design Ceramika Łukasz Leśniewski, ul. Jackowskiego 9, 62-010 Pobiedziska, NIP: 6932076766, REGON: 367950119,
Towar – prezentowana w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy sprzedaży.
TOWAR POEKSPOZYCYJNY (OUTLETOWY) – rzecz ruchoma dostępna w Sklepie internetowym w zakładce Outlet, będąca przedmiotem Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedającym, która była eksponowana w sklepie stacjonarnym Sprzedającego, mogąca posiadać nieznaczne ślady użytkowania z tym związane, nie wpływające na jej stan techniczny oraz jakość.
TOWAR WYKONANY NA INDYWIDUALNE ZAMÓWIENIE – rzecz ruchoma znajdująca się w ofercie Sklepu internetowego będąca przedmiotem Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedającym o właściwościach określonych przez Klienta (Konsumenta) wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (zgodnie z art. 38 ust. 3 Ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. z dnia 24 czerwca 2014 r.)).
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204 ze zm.).
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827 ze zm.).
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towarów.
- 3 Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, minimalnych wymagań technicznych, w szczególności: dostępu do urządzenia z Internetem, dostępu do poczty elektronicznej oraz posiadania odpowiedniej przeglądarki internetowej.
Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie.
Klient zobowiązany jest do:
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń;
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy;
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
Wszelkie prawa do Sklepu, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu, a także do formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
- 4 Ceny Towarów
Ceny Towarów uwidocznione na stronie Sklepu Internetowego podawane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT.
Ceny Towarów nie zawierają kosztów dostawy. Koszt dostawy zostaje doliczony do ostatecznego Zamówienia w wysokości zależnej od wybranego przez Klienta, a zaproponowanego przez Sprzedawcę sposobu dostarczenia Towaru/ów. Całkowity koszt Zamówienia dostępny jest w Koszyku przed złożeniem wiążącego Zamówienia.
Cena Towarów uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego jest wiążąca dla Klienta oraz Sprzedawcy w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian cen Produktów znajdujących się w ofercie Sklepu, wprowadzania i wycofywania Produktów oraz organizowania akcji promocyjnych na stronach internetowych Sklepu. Zmiana ceny Produktu nie może nastąpić po przyjęciu Zamówienia do realizacji.
- 5 Złożenie Zamówienia
Klient ma możliwość złożenia Zamówienia przy pomocy następujących metod:
- za pomocą formularza udostępnionego do wypełnienia w Sklepie Internetowym;
- pocztą e-mail na adres: biuro@designceramika.pl,
- telefonicznie pod numerem telefonu +48 453 448 341.
Do realizacji Zamówienia konieczne jest podanie następujących danych:
- zamawiany Towar wraz z informacją o jego ilości oraz wybranym sposobem dostawy i płatności;
- imię i nazwisko; adres korespondencyjny; adres dostawy (jeśli jest inny niż adres korespondencyjny); adres e-mail; nr telefonu; dane do faktury, jeśli są inne niż dane do odbioru zamówienia – w przypadku, w którym Klientowi ma zostać wystawiona faktura VAT.
W przypadku nieudostępnienia przez Klienta danych określonych powyżej konicznych do realizacji Zamówienia, Zamówienie nie zostanie przyjęte do realizacji.
Warunkiem złożenia Zamówienia jest akceptacja niniejszego regulaminu, z którym Klient powinien się uprzednio zapoznać, a w razie wątpliwości skontaktować ze Sprzedawcą.
W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego i udostępnionego w nim formularza Zamówienia należy dokonać wyboru Towarów, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do Koszyka.
Złożenie Zamówienia przez Klienta równoznaczne jest ze złożeniem oferty zawarcia Umowy sprzedaży ze Sprzedawcą.
Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu Internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie w sposób jasny i widoczny podsumowanie złożonego Zamówienia.
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca wyśle na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta informację o przyjęciu Zamówienia do realizacji wraz ze wszystkimi istotnymi składnikami Zamówienia.
Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta oświadczenia o przyjęciu Zamówienia przez Sprzedawcę.
Sprzedawca zobowiązuje się zrealizowania złożonego Zamówienia najszybciej jak to możliwe (w dni robocze) od momentu wysłania Klientowi informacji o przyjęciu Zamówienia do realizacji, pod warunkiem dostępności Towarów w magazynie oraz opłacenia przez klienta zamówienia, jednak nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej.
W przypadku Towarów „na zamówienie”, a także towarów produkowanych lub sprowadzanych na indywidualne zamówienie, których czas dostawy może być dłuższy niż 30 dni, Klient zostanie poinformowany, ile dni roboczych może upłynąć od momentu potwierdzenia Zamówienia do chwili przygotowania zamówionego produktu i wysyłki. Jeśli jednak termin ma zostać wydłużony, konsument musi wyrazić na to zgodę. Termin może zostać wydłużony nawet do maksymalnie 70 dni.
W przypadku złożenia Zamówienia na Produkt „na zamówienie”, Sklep pobiera od Klienta Zaliczkę w wysokości nie niższej niż 70% wartości Zamówienia, w zależności od specyfiki Zamówienia. W szczególnych przypadkach Sklep może poprosić Klienta o Zaliczkę, w takiej sytuacji Klient zostanie uprzednio o tym poinformowany przez Obsługę Sklepu. Jeśli Klient nie wyrazi zgody na wpłatę Zaliczki, może on anulować Zamówienie. Zaliczka powinna być opłacona przelewem na konto bankowe Sklepu.
Do Zamówień Sprzedawca wystawia w zależności od preferencji Klienta fakturę imienną VAT lub fakturę VAT (łącznie zwane: "Dokument sprzedaży"). Jeżeli Klient przy składaniu Zamówienia prosi o wystawienie faktury, jest ona mu doręczana drogą elektroniczną, na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
W przypadku braku dostępności towaru, Sklep ma prawo do anulowania zamówienia o czym Klient zostanie poinformowany. Sklep zwróci klientowi pieniądze w terminie 14 dni od momentu anulowania zamówienia.
Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
- 6 Sposoby płatności
Za zakupione w Sklepie Internetowym Towary, Klient może dokonać płatności w formie:
- bezgotówkowej: przelewem na wskazany poniżej numer rachunku bankowego Sprzedawcy (przedpłata): 16 1050 1520 1000 0092 4519 1789 ING Bank Śląski S.A.
- bezgotówkowej: kartą płatniczą, e-przelewem, blikiem lub poprzez serwisy płatnościowe,
- gotówką, kartą płatniczą lub blikiem przy odbiorze osobistym w salonie sprzedaży Design Ceramika ul. Długa 2B, 62-010 Pobiedziska.
W przypadku niektórych kategorii Towarów dostępnych w Sklepie Internetowym, Sprzedawca zastrzega prawo ograniczenia sposobu płatności przez nieudostępnienie określonych opcji płatności, o których mowa powyżej. Stosowna informacja znajdzie się w opisie produktu.
W przypadku sposobów płatności bezgotówkowych, przystąpienie do realizacji Zamówienia może zostać uzależnione od dokonania przez Klienta uprzedniej zapłaty za Towar.
W przypadku nieuregulowania przez Klienta płatności w terminie 7 dni od daty złożenia zamówienia, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do jego anulowania. Dotyczy to płatności dokonywanych w formie bezgotówkowej.
- 7 Sposoby dostawy
Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar bez wad.
Dostawa zamówionych Towarów odbywa się za pośrednictwem firm kurierskich. Przesyłki są odpowiednio pakowane i zabezpieczane.
Klient dokonuje wyboru sposobu dostawy w trakcie składania Zamówienia.
Klient zobowiązuje się do podania prawidłowych i prawdziwych danych adresowych. Niedostarczenie Towaru w terminie wynikające z błędnych lub niedokładnych danych nie obciąża Sprzedawcy.
Przesyłki z zamówionymi Towarami dostarczane są w ciągu 1-3 dni roboczych od dnia wydania ich przewoźnikowi.
Koszty dostawy obciążają Klienta i uwarunkowane są od formy dostawy wybranej przez Klienta na etapie finalizowania Zamówienia. Obliczane są one automatycznie i mają charakter orientacyjny. Mogą ulec zmianie po weryfikacji Zamówienia przez pracownika Sklepu.
Odbiór osobisty zamówionego Towaru możliwy jest w magazynie w salonie sprzedaży Design Ceramika ul. Długa 2B, 62-010 Pobiedziska, w godzinach otwarcia salonu: od poniedziałku do piątku w godz. 9-17; w sobotę w godz. 9-15.
Dostawa zamówionego Towaru odbywa się wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Terminy dostawy Towarów zależą od ich dostępności.
Przy odbiorze przesyłki zamówionego Towaru, Klient powinien sprawdzić jej zawartość, a w przypadku stwierdzenia: uszkodzenia mechanicznego zawartości przesyłki lub niekompletności przesyłki lub niezgodności zawartości przesyłki z przedmiotem Zamówienia Konsument jest uprawniony do odmowy przyjęcia przesyłki, a tym samym poinformowania Sprzedawcy o zaistniałej sytuacji w ciągu 24 godzin od rezygnacji z odbioru przesyłki, kontaktując się mailowo pod adresem: biuro@designceramika.pl
Klient niebędący Konsumentem w chwili odbioru przesyłki zobowiązany jest sprawdzić jej zawartość. W przypadku stwierdzenia jej uszkodzenia zobowiązany jest zgłosić ten fakt dostawcy Towaru, spisać z dostawcą odpowiedni protokół i w ciągu 24 godzin od otrzymania przesyłki skontaktować się ze Sprzedawcą poprzez adres mailowy biuro@designceramika.pl przesyłając skan spisanego protokołu wraz z informacją o niezgodności towaru z zamówieniem. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych Towaru w trakcie transportu będą rozpatrywane wyłącznie po sporządzeniu protokołu szkodowego podpisanego przez odbiorcę niebędącego Konsumentem i dostawcę przesyłki.
W sytuacji, gdy Klient niebędący Konsumentem nie jest w stanie na pierwszy rzut oka sprawdzić stanu dostarczonego Towaru, w szczególności z uwagi na otrzymanie przesyłki obejmującej wiele pojedynczych produktów, powinien taką przesyłkę dokładnie sprawdzić w ciągu 24 godzin od jej odebrania. Jeśli Klient w tym czasie stwierdzi uszkodzenie zawartości przesyłki, jej niekompletność lub niezgodność zawartości przesyłki z przedmiotem Zamówienia, obowiązany jest zgłosić ten fakt Sprzedawcy niezwłocznie po stwierdzeniu nieprawidłowości. Następnie w ciągu 2 dni od dostarczenia przesyłki Klient ma obowiązek spisać protokół z jej dostawcą, a następnie tego samego dnia przesłać skan spisanego protokołu Sprzedawcy na adres mailowy: biuro@designceramika.pl wraz z informacją o niezgodności z zamówieniem.
W przypadku dostawy paczką, należy sprawdzić stan kartonu (czy nie jest przedziurawiony lub zmiażdżony) oraz taśm i folii zabezpieczających karton. Następnie w ciągu 24 godzin od otrzymania przesyłki należy sprawdzić jej zawartość pod kątem ewentualnych uszkodzeń jak i wad fabrycznych oraz zgodności z ilością zamawianego Towaru, a w przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki, niezgodności z zamówieniem, braku części lub całości towaru, tego samego dnia Klient ma obowiązek poinformować Obsługę Sklepu poprzez adres mailowy biuro@designceramika.pl. Następnie w ciągu 2 dni od dostarczenia przesyłki Klient ma obowiązek spisać protokół z jej dostawcą, a następnie tego samego dnia przesłać skan spisanego protokołu Sprzedawcy na adres mailowy: biuro@designceramika.pl wraz z informacją o niezgodności z zamówieniem.
W przypadku dostawy paletą, należy sprawdzić folię zabezpieczającą i paski zabezpieczające. Następnie w ciągu 24 godzin od otrzymania przesyłki należy sprawdzić jej zawartość pod kątem ewentualnych uszkodzeń jak i wad fabrycznych oraz zgodności z ilością zamawianego Towaru, a w przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki, niezgodności z zamówieniem, braku części lub całości towaru, tego samego dnia Klient ma obowiązek poinformować Obsługę Sklepu poprzez adres mailowy biuro@designceramika.pl. Następnie w ciągu 2 dni od dostarczenia przesyłki Klient ma obowiązek spisać protokół z jej dostawcą, a następnie tego samego dnia przesłać skan spisanego protokołu Sprzedawcy na adres mailowy: biuro@designceramika.pl wraz z informacją o niezgodności z zamówieniem.
W przypadku opakowań nieopisanych w niniejszym Regulaminie (np. skrzyń), zastosowanie mają powyższe regulacje, a w szczególności Klient powinien sprawdzić stan opakowania, a następnie w ciągu 24 godzin od otrzymania przesyłki sprawdzić jej zawartość pod kątem ewentualnych uszkodzeń jak i wad fabrycznych oraz zgodności z ilością zamawianego Towaru. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki, niezgodności z zamówieniem, braku części lub całości towaru, tego samego dnia Klient ma obowiązek poinformować Obsługę Sklepu, następnie w ciągu 2 dni od dostarczenia przesyłki spisać protokół z jej dostawcą, a następnie tego samego dnia przesłać skan spisanego protokołu Sprzedawcy na adres mailowy: biuro@designceramika.pl wraz z informacją o niezgodności z zamówieniem.
W sytuacji, kiedy dostawa realizowana była przez InPost Paczkomaty – Klient ma obowiązek sprawdzenia zawartości przesyłki w ciągu 24 godzin od jej odebrania z Paczkomatu pod kątem ewentualnych uszkodzeń, wad fabrycznych oraz zgodności z ilością zamawianego Towaru, a następnie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki, niezgodności z zamówieniem, braku części lub całości towaru, tego samego dnia Klient ma obowiązek poinformować Obsługę Sklepu o zaistniałej sytuacji, kontaktując się mailowo pod adresem: biuro@designceramika.pl.
Sprzedawca przypomina, że zgodnie z art. 548 § 1 Kodeksu cywilnego z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na Kupującego (Klienta) korzyści i ciężary związane z rzeczą (Towarem) oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (Towaru).
Jeżeli Sprzedawca ma przesłać Towar Konsumentowi, poprzez wskazanego przez Konsumenta przewoźnika, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Konsumenta z chwilą wydania Towaru wskazanemu przez Konsumenta przewoźnikowi. Za wydanie Towaru uważa się jej powierzenie przez Sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli Sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez Konsumenta.
Koszt wysyłki określony w Sklepie dotyczy standardowej formy dostawy tj. dostawy w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00. Koszt nie obowiązuje dostaw w weekendy i dostaw po godzinie 16:00 od poniedziałku do piątku.
W przypadku przesyłek w skrzyni lub paletą, których transport wymaga użycia pojazdu o większej ładowności niż standardowa, Sklep przekaże Klientowi informację mailowo i poinformuje o ewentualnych trudnościach, które mogą pojawić się na etapie realizacji dostawy towarów większych gabarytów. W takim wypadku Klient zobowiązany jest zweryfikować czy na drodze dojazdu do wskazanego adresu nie ma żadnych przeszkód m.in. w postaci znaków zakazu i nakazu, remontów dróg, które mogą stanowić przeszkodę w dostawie autem o wyższej niż dopuszczalna masa całkowita wynosząca 3,5 tony. W sytuacji, kiedy mogą wystąpić utrudnienia w dostawie, Klient zobowiązany jest poinformować obsługę Sklepu o wiadomych mu utrudnieniach, tj. miedzy innymi niemożności bezpośredniego dojazdu pod wskazany adres dostawy. Informacja taka powinna zostać przekazana przez Konsumenta poprzez wysłanie maila na adres biuro@designceramika.pl.
- 8 Usługi
Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z bezpłatnych Usług polegających na: przeglądaniu informacji zamieszczonych w Sklepie Internetowym; prowadzeniu konta w Sklepie Internetowym; udostępnianiu formularza umożliwiającego Klientom złożenie Zamówienia w Sklepie; udostępnianiu formularza umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą; przesyłaniu newslettera na wniosek Klienta.
Umowa:
- o świadczenie usługi polegającej na przeglądaniu informacji zamieszczonych w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamknięcia przez Klienta strony internetowej Sklepu;
- o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia konta;
- o świadczenie usługi polegającej na udostępnianiu formularza umożliwiającego Klientom złożenie Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia;
- o świadczenie usługi polegającej na udostępnianiu formularza umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą udzielenia odpowiedzi przez Sprzedawcę;
- o świadczenie usługi polegającej na przesyłaniu newslettera na wniosek Klienta zawierana jest na czas nieoznaczony, po podaniu przez Klienta w odpowiedniej rubryce na stronie internetowej Sklepu adresu e-mail na potrzeby przesyłania newslettera, i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania zaprzestania przesyłania newslettera.
Usługa prowadzenia konta w Sklepie Internetowym dostępna jest po dokonaniu rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na stronie Sklepu Internetowego.
Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
Sklep ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronie internetowej Sklepu.
Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
- 9 Odstąpienie od umowy - zwroty
Klient będący Konsumentem może odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny, poprzez złożenie stosownego oświadczenia, w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru lub w przypadku umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia.
W przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – termin biegnie od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.
Prawo do odstąpienia od umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku:
umowy, w której przedmiotem świadczenia jest towar wykonany na zamówienie, nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
Konsument może skorzystać ze wzoru odstąpienia od umowy zamieszczonego na stronie internetowej jako plik pdf „Wzór odstąpienia od umowy”. Plik dostępny jest tutaj .
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może także sformułować samodzielnie.
Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy w formie:
- wiadomości e-mail, poprzez wysłanie oświadczenia na adres: biuro@designceramika.pl,
- pisemnej, poprzez wysłanie oświadczenia na adres korespondencyjny: Design Ceramika Łukasz Leśniewski, ul. Długa 2B, 62-010 Pobiedziska.
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Termin ten rozpoczyna bieg od dnia otrzymania towaru przez Konsumenta.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Zakupiony Towar należy odesłać lub dostarczyć na adres: Design Ceramika Łukasz Leśniewski, ul. Długa 2B, 62-010 Pobiedziska
Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
Sprzedawca zwraca jedynie koszt najtańszego, zwykłego sposobu przesyłki dostępnego w swojej ofercie, bez względu na to, jaki środek został wybrany w momencie składania Zamówienia.
- 10 Reklamacje
Podstawy, zakres odpowiedzialności Sprzedawcy oraz tryb reklamacyjny odbywają się na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
Sprzedawca odpowiada za wady Towaru i jest zobowiązany do dostarczenia Towaru wolnego od wad.
Wada polega na niezgodności Towaru z Umową. Za zgodność Towaru z Umową, ocenianą zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta, odpowiedzialny jest Sprzedawca.
Sprzedawca jest odpowiedzialny za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia lub ujawniony w ciągu dwóch lat od tego momentu.
Zawiadomienie o chęci skorzystania z rękojmi należy wysłać w formie:
- wiadomości e-mail, na adres: biuro@designceramika.pl
- pisemnej, na adres korespondencyjny lub osobiście: Design Ceramika Łukasz Leśniewski, ul. Długa 2B, 62-010 Pobiedziska
Zawiadomienie, o którym mowa w niniejszym paragrafie, powinno zawierać:
- imię i nazwisko Klienta wraz z danymi kontaktowymi; datę zakupu Towaru; datę wystąpienia wady; opis wady; żądanie Klienta.
Klient jest zobowiązany załączyć zdjęcia reklamowanego Produktu, ukazujące ewentualne uszkodzenia lub wady.
Celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć na adres Sprzedawcy: Design Ceramika Łukasz Leśniewski, ul. Długa 2B, 62-010 Pobiedziska reklamowany Towar, jeżeli jest to możliwe dołączając do niego dowód zakupu.
Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji Konsumenta w terminie do 14 dni, chyba że rozpatrzenie reklamacji w tym terminie nie będzie możliwe z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy.
W przypadku braków w reklamacji złożonej przez Klienta, Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie – niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania przez Klienta.
- 11 Gwarancja
Towary będące przedmiotem Umowy sprzedaży mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta albo dystrybutora. Sprzedawca nie udziela żadnej gwarancji na jakiekolwiek Towary.
Klient może dokonać wyboru między uprawnieniami wynikającymi z udzielonej gwarancji bądź uprawnieniami z tytułu rękojmi.
- 12 Właściwość sądu
Ewentualne spory między Klientem a Sprzedawcą zostaną poddane pod rozstrzygnięcie sądu właściwego w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Ze szczegółowymi zasadami dostępu do tych procedur można zapoznać się na stronach internetowych oraz w siedzibach powiatowych rzeczników konsumentów i organizacji społecznych, które zgodnie z postanowieniami statutowymi zajmują się ochroną praw konsumentów (Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
Konsument może skorzystać z mediacji prowadzonej przez Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej (WIIH) oraz ich zamiejscowe oddziały albo wybrać drogę sądownictwa polubownego, w szczególności stałych polubownych sądów konsumenckich działających przy WIIH (zarówno w stolicach województw, jak i w oddziałach zamiejscowych).
- 13 Dane osobowe
Przetwarzanie przez Sprzedawcę danych Klientów odbywa się na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych, przepisów art. 16-22 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 sierpnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO – ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych).
Sprzedawca jest Administratorem danych osobowych Klientów.
Informacje dotyczące Administratora danych osobowych, Inspektora Ochrony Danych, celów i podstaw przetwarzania danych osobowych, prawa do sprzeciwu, okresu przechowywania danych, odbiorców danych, praw osób, których dane dotyczą, jak również wymogu lub dobrowolności podania danych dostępne są w Ogólnej klauzuli informacyjnej, która znajduje się na stronie internetowej Sklepu.
W celu maksymalnej ochrony danych osobowych Klientów Sprzedawca wprowadził w swoim przedsiębiorstwie Politykę ochrony danych osobowych, z którą można się zapoznać na stronie internetowej Sklepu.
- 14 Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie. O wszelkich zmianach Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie Regulaminu Sklepu, zawierającej treść oraz termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający konto Klienta zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach treści Regulaminu na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej.